Regisztráció
Workshop leírások
eTwinning (platform) kezdőknek
Őriné Simonovics Andrea, eTwinning Nagykövet
Miért érdemes belevágni egy nemzetközi projektbe? Mitől jó egy projekt?
Hogyan használjuk az eTwinning portált a megvalósításhoz? Többek között ezekre
a kérdésekre kaphatnak az érdeklődők gyakorlatias válaszokat a műhelymunka
során. Az előadó saját példákon keresztül mutatja be a projektek tervezésének,
megvalósításának és értékelésének fortélyait. Természetesen az oly sokszor
használt IKT-eszközök is bemutatása kerülnek, melyek közül párat a résztvevők
is kipróbálhatnak (bátran lehet használni a mobiltelefonokat és a tableteket!)
Kreatív alkotás Scratch Jr és Scratch környezetben
Dr. Főző Attila László, Alba Innovár Digitális Élményközpont
A kódolás ma már egy, a digitalizáció világában használt "második idegen nyelv", amit óvodás kortól kezdve használhatunk. A Scratch Jr és a Scratch kifejezetten gyerekek számára fejlesztett programozási környezet, amellyel mindenki kedvére alkothat, története mesélhet vagy éppen játékot fejleszthet. A workshop során a résztvevők megtanulhatják a kódolás alapjait mindkét eszközzel, így megnyílik az út a tanítványokkal való közös kódolás felé is.
Fontos! Aki saját eszközt szeretne használni a találkozón, kérjük, előzetesen telepítse az alábbi alkalmazást/programot:
- tabletre: Scratch Jr - https://www.scratchjr.org/
- laptopra: Scratch 2.0 Offline Editor - https://scratch.mit.edu/download
Robotinvázió az oktatásban
Egri Józsefné, eTwinning Nagykövet
Nap mint nap azt halljuk, hogy milyen fontos a diákok algoritmikus gondolkodásának fejlesztése már egészen kis kortól. Ezt próbálják ösztönözni az iskolai tantervek megreformálásával is. Azonban a legtöbb ember, ha meghallja, hogy algoritmus, vagy programozás, arra gondol, hogy ezt informatikusnak kell tanítania. Szeretném bebizonyítani, hogy ezt nem csak informatikusok tudják a diákoknak továbbadni.
Ehhez számos játékos feladat, eszköz áll a rendelkezésünkre, többek között a robotok.
A workshopon arra szeretnénk gyakorlati példákat mutatni, hogyan tudjuk a diákokat motiválni ezekkel az eszközökkel, robotokkal, játékos algoritmizáló feladatokkal egy olvasás vagy egy nyelvi órán vagy akár természettudományos órákon.
Fontos! Aki saját eszközt szeretne használni a találkozón, kérjük, előzetesen telepítse az alábbi alkalmazást/programot:
- tabletre: Lego WeDo és Lego Boost - https://www.lego.com/en-us/service/device-guide/boost
- laptopra: Imagine Logo és Lego WeDo - https://www.microsoft.com/hu-hu/store/p/wedo-20-lego-education/9nblggh6gs8s
Egyszerű eszközök, nagyszerű projektek - avagy Web 2.0 eszközök az eTwinning projektekben
Kalocsa Ibolya, eTwinning Nagykövet
A workshop résztvevői egyszerűen kezelhető, kezdő eTwinningezők számára is alkalmas, ugyanakkor látványos web 2.0 eszközöket ismerhetnek meg és próbálhatnak ki. (Kahoot, Quizzies, Voki, Mentimeter, Answergarden, Quiver, Learningapps, Wordart, Mindmup, Madmagz).
Saját, megvalósult eTwinning projekteken keresztül láthatnak példákat arra, hogyan lehet az egyes programokat, alkalmazásokat beépíteni egy-egy projekt életébe és hogyan járulhatnak hozzá ezek az eszközök ahhoz, hogy a projektben a részvevők között valódi együttműködés jöjjön létre. Mire lehetne még használni ezeket a programokat? Erre is keressük a választ a közös munka során.